- Formidling af bæredygtig udvikling
Redaktionel leder. - Blod og bæredygtighed
Et opbrækningsforløb præsenteres af Jes Aagaard, der forklarer de pædagogiske overvejelser og trick der ligger bag denne meget populære aktivitet. - Søundersøgelser
Lars Nygaard fra Aqua, giver simple metoder til, sammen med børn, at sammenligne og bestemme vandkvaliteten i søer. - Oversvømmelsen
Jesper Steenberg fra Vandværkstedet i København fortæller om et eksperimentelt forløb hvor en bondegård skal beskyttes mod oversvømmelse. - Adopter et vandløb
Lav et lille naturgenopretningsprojekt i et reguleret vandløb lyder en opfordring fra Lars Nygaard. - Kan man smage et budskab?
Johnny Skjoldborg Krog bruger dufte og smage som ”huskekroge” til børnenes læring – smagen og duften af hjemmegrillet dyrekølle. - Bæredygtige flyveøvelser
Mette Åskov Knudsen og Jacob Jensen fortæller om hvordan naturvejledere uddannes til at formidle bæredygtighed. - Bare du ikke saver den gren over, jeg sidder på!
Med fokus på skoven som biotop, ressource og læringsrum giver Stephan Springborg og Anne Johannisson konkrete ideer til formidlingsaktiviteter om bæredygtighed og skov. - Bæredygtighed i Zoologisk Have
Ulla Didriksen præsenterer 5 workshops som eksempler på hvordan man i praksis kan aktiverer og formidle, så den enkelte kan opleve, erfare, tænke, diskutere og vurdere en bæredygtig levevis. - »Ud med børnene – der er plads nok«
- Naturvejlederuddannelsen 2003/2004
- Cooperativa Limosa – et italiensk naturformidlingsprojekt
- Åbent brev til undervisningsminister Ulla Tørnæs
- Svar fra Ulla Tørnæs
- Samarbejde med kollegaer i Schleswig-Holstein
1. oktober, 2002
“Bæredygtighed” – NATURvejleder 2002 – nr. 3
Dette nummer indeholder artikler med eksempler på hvordan naturvejledere helt konkret formidler bæredygtighed.