- Fem millioner forskerspirer?
Redaktionel leder - Naturvidenskab som lokal strategi
Dansk Naturvidenskabsfestival – hvordan kan naturvejlederne være med? Pernille Vils Axelsen og Mikkel Bohm fra Dansk Naturvidenskabsformidling giver deres bud. - Synliggørelse af det usynlige
Bioteknologi for 7. klasse. Koordinator for ”Forsker for en dag” Inga Bach fortæller om projektet hvor 7. klasser i Herlev var forskere i en uge. - Nørden længe leve
Videnskabsformidling på naturskolen er godt med det ægte laboratorium er bedre, Torben Juhl videregiver erfaringerne fra et forskningsforløb med 7. klasser. - Forskning på et formidlingscenter
…eller formidling på et forskningscenter! Allan Winther fortæller om fordelene ved at man på Fjord&Bælt kan formidle forskningen direkte. - Forskere på Skovens Dag
Anne Johannisson fortæller hvordan forskere inddrages aktivt i formidlingen på Skovens Dag hvor det både kan handle om grundvandsundersøgelser, udvikling af maskiner og sociologiske undersøgelser. - Naturvejledning og planteforskning
Inga Bach inviterer til at deltage i udviklingen af nye formidlingsinitiativer inden for planteforskning. - Forsker for en dag
Formidlingen af forskning på forskningscentrene Foulum og Flakkebjerg beskrives af Inga Bach som er projektkoordinator for ”forsker for en dag”. Her besøger og oplever klasserne et ægte forskningscenter. - Med formidling ombord på Galathea 3
Jes Aagard rapporterer fra det spændende togt og giver sine betragtninger om projektet med at lave en stor formidlingskampagne uden TV. - Hænderne på de gode forskningshistorier
Forskningsformidling på Det Biovidenskabelige Fakultet foregår i skoletjenesten hvor Torben Ingerslev Roug arbejder. Med 9.000 besøgende om året og evaluering af hvert besøg er der et par gode tips at hente fra deres arbejde. - Eksperimentelt arbejde med udskolingen
Erfaringer med formidling på Raadvad og Fiskebæk Naturskoler. Søren Tange Madsen fortæller om arbejdet med teknologisk udstyr, fælles mål og fordelen ved at have gode lokaliteter til rådighed. - Med trompet, gevær, mad og vin
Dorrit Hansen og Karin Vesterager fortæller hvordan de i Stockholm formidler en verdensberømt forsker som fx Carl von Linné. Det foregår med den gode historie og udklædning som ramme for formidlingen. - Alle vil gerne være forskere!
Forskerrollen brugt som pædagogisk metode og tilgang til et emne vækker elevernes nysgerrighed. Med kitler på og sanserne klar er eleverne hurtigt i fuld gang med at undersøge, fortæller Finn Lillethorup. - Naturvejledning, medansvar og selvstyring (I)
- Naturhistorie og arkæologi i sandkassen
- Slå flere fluer med ét smæk
- Hvad vil de derude?
- Geocenter Møns Klint indviet
- Naturreservatet Endla, Estland
- Fra Røvskubber til brintbil
Bestyrelsen, Naturvejledning Danmark