- Det går jo meget godt
Redaktionel leder - Evaluering stiller sig mellem os og naturen – hvorfor det?
Peter Dahler -Larsen filosoferer over tidens evlaueringsbølge, hvordan kan vi bruge den konstruktivt? - Interview med 69 børn, som går i 1. klasse
Anja Hørnell præsenterer resultaterne fra sit speciale om effekterne af naturvejledning til børn. Anja kommer med konkrete råd til opbygning af naturformidlingsforløb: oplevelser i virkelig natur, inddragelse af krop, sanser og følelser og så skal både børn og voksne være aktive. - Effektmåling af naturvejledningens indsatsområder
Fællessekretariatet udbyder et litteraturstudie for at konkretisere effektmålinger - Evaluering – et nyttigt redskab til udvikling
Lars Nygaard bruger CAND(Center for Anvendt NaturfagsDidaktik) Projekt til at udvikle fremtidens læringsmiljøer. Lars deler ud af sine erfaringer med spørgeskemaer, interview, fokusgrupper og iagttagelser. - Sæt dig et mål og nå det
Helen Holm beskriver hvordan man når sine mål med SMARTØF, et målsætningsværktøj med en klar arbejdsmetode. - Natur-chill-out i Miljøministeriet på Kulturnatten
Her beskriver fire kommunikationsstuderende fra RUC hvordan de prøvede at lave en naturoplevelse inde midt i byen og derefter evaluerede den og hvilke resultater det gav. - Begrebskort – en hjælp til evaluering
Annemarie Møller Andersen introducerer, hvordan begreber kan forklares som ”billeddannende ord”. - Tips og Tricks – Evaluering og reflektion
Bestyrelsen, Naturvejledning Danmark